Beton rutier
Top beton produce betoane rutiera clasa BcR 3, BcR 3.5, BcR 4, Bcr 4.5
Structurile rutiere a caror strat superior este formata din beton de ciment se incadreaza in categoria structurilor rutiere rigide. În general, imbracamintile rutiere se realizeaza sub forma unor dale din beton cu o grosime variabila (functie de solicitarile de trafic) de 18-25 cm. Dalele vor trebui neaparat sa aibe rosturi longitudinale si transversale de contractie si dilatatie
Principala caracteristica a betoanelor rutier este rezistenta caracteristica la incovoiere. O alta caracteristica importanta este gradul de gelivitate,
In prepararea betoanelor rutiere retetele de beton cuprind:
- agregate de cariera de o anumita forma si cu anumite caracteristici ( grad de uzura Los Angeles, coeficient de gelivitate, rezistenta la rupere din compresiune, sfaramare din soc etc),
- tip de ciment care sa indeplineasa conditiile de rezistenta mare la rupere si contractie redusa (in practica cu rezistente mecanice medii si priza lenta pentru a preveni pericolul de fisurare din contractia betonului in perioada de intarire.
- aditivi superplastifianti si aditivi antrenori de aer (acesta vcreea “bule de aer” care vor antrena partile fine cimentul in interiorul masei de beton, crescand peliculizarea agregatelor)
- armari disperse cu fibre de polietilena
Avantajele fata de structurile rutiere elestice:
- rezistente mecanice mai mari - suporta mai bine traficul greu
- rezistente mai bune la uzura si la actiunea intemperiilor
- la temperaturi ridicate sub actiunea traficului greu, la franari si accelerari dese nu apar deformatiile imbracamintii (valuriri si fagase)
- grad de rugozitate ridicat, chiar in conditii de ploaie se asigura conditii de siguranta in trafic
- nu sunt sensibile la actiunea carburantilor sau a lubrifiantilor astfel incat sunt indicate la realizarea parcarilor
Ca dezavantaje - cel mai important:
- Nivelul de permisivitate al erorilor de executie. Mai pe larg, datorita rigiditatii dalelor, acestea nu pot urma deformatiile straturilor de fundatie iar in cazul unor tasari inegale ale fundatiei (din compactari necorespunzatoare ori din ape incorect preluate) dalele fisureaza. Remedierile se executa foarte greu si cu costuri insemnate
- Pe timp de iarna nu se recomanda folosirea fondantilor chimici pentru combaterea ghetii
Va rugam ca pentru aceste aplicatii sa contactati mai intai Departamentul Consultanta aflat la dispozitia dvs.